Hallatlan! Egyes fémdarabok az óceán felett is le tudnak zuhanni! - 2010.04.27 12:11

Újabb repülésre optimalizált jármű (úgynevezett repülőgép) csapódott be az óceánba. A gép a fizikai törvényeknek engedelmeskedve tegnap hajnali 6 óra 32 perckor a Föld gravitációs középpontja felé mozdult el, majd egészen más fizikai törvényeknek engedelmeskedve a víz felszínén darabokra tört. Ezt a kísérletet Önök is kipróbálhatják, ha otthon, mosogatás közben egy fémkanalat hozzávetőlegesen egy méteres magasságból a mosogatóvízbe pottyantanak.

A szerencsétlenül járt járművön ezúttal 183-an tették fel az életüket arra, hogy a repülő alkalmatosság a levegőben nem fog a fizikai törvényeknek engedelmeskedni. Az előbbi hasonlattal élve, a kanál abban bízott, hogy Ön nem lesz annyira ostoba, hogy belepottyantsa a kanalat a dzsuvás mosogatóvízbe, már csak azért sem, mert így némi mosogatólé az Ön ruhájára is ráfröccsen. A szerencsétlenséget követően túlélőt nem találtak, de a kanálnak legalább azzal nem kell számolnia, hogy a mosogatóban cápák falják fel.

Az előbbiekből is nyilvánvaló, hogy az óceánba becsapódó repülőgép is (megint más fizikai törvények szerint) az emberi élet kioltásán kívül fröccsenést is okozhat, ezért tanácsos nem túl közel állni a becsapódási ponthoz, vagy ha ez már elkerülhetetlen (például ha történetesen a repülőgépen ülünk) mindenképpen viseljünk esőkabátot. Érthetetlen módon az eddig rendelkezésre álló információk szerint a 183 fő közül egy sem viselt esőkabátot, holott számíthattak volna arra, hogy az óceán vizes lesz.

Bizonyára feltűnt Önnek, hogy az előző kísérletben a mosogatóba ejtett kanál nem törik darabokra, mint ahogy az a repülőgéppel történt. A darabokra törés mellőzése elég megszokott jelenség a mosogatóba hulló kanalak esetében, és ez az egyik oka annak, hogy az utazóközönség életösztöneire hallgatva jobban bízik a kanál alakú repülőgépekben, mint a kristálypohár alakúakban. Viszont a kanál alakú jármű sem pótolja az esőkabátot, úgyhogy azt semmi esetre se felejtsük el felvenni, ha az óceán felett repülünk.

Nemzetközi szakértőcsoport is alakult a szerencsétlenség körülményeinek kivizsgálására, aminek az lesz a feladata, hogy válasz találjon arra, hogy miért engedelmeskedett a Föld gravitációs erejének a 167 tonnás jármű, és egyáltalán mi keresnivalója volt a levegőben. Pláne a vízben.

forrás: hirmax.net